tisdag 15 november 2011

Eldkvarn släpper äntligen nytt

Hunger Hotell från 2008 hade jag i Mp3spelaren så jävla länge. Min son hade just börjat skata på Fryshuset och jag kunde inte åka hem till förorten (där jag bodde då), utan var förvisad till att vandra runt Södermalm timme efter timme.
Med Hunger Hotell av Eldkvarn i lurarna.
Pirate bay var ju nytt för mig.
Hade gett upp bandet annars, men gratis gick det bra att digga...

Fantastisk skiva!!! De var tillbaka!

En sjuk sak var när jag under en av mina vinterpromenader runt Södermalm, lyssnade på Hunger hotell, plötsligt blev passerad på yttersidan av Eldkvarns gitarrist Carla Jonsson, över Skanstullsbron !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samtidigt som jag lyssnade på honom.....

Jag tänkte att jag måste ropa på Carla och peka på mina lurar:
"Det är ni i lurarna, kom lyssna, du spelar gitarr här".


Jag ropade inte. Carla pinnade på i ett otroligt tempo. Jag släpade efter.
Det kändes som en film liksom.
Jag kände att det här händer bara once in a lifetime...

Eldkvarns nya har just kommit.
Är den lika bra som Atlantis, Död Stjärna, Svart Blogg, Hungerhotell (alla 2000-tal) så har jag en kul period framför mig.

Puss o godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar