söndag 22 januari 2012

P3 Guldgalan

En gång i tiden upptäckte jag alla nya band via P3 pop och P3 live och ibland P3 Morgonpasset.
Länge sen nu.
Jag upptäckte på den tiden:
Suburbian kids with biblic names
Tough alliance
Joel Alme
Im from Barcelona
Hello Saferide
Laleh

P3s musikjournalister hade en jävla koll med Hanna Fahl i spetsen. Så snabba med det nya.

Länge sen.
P3 gjordes om till ungdomsradio och nivån numera ligger på tonåringsnivå, där dom gnabbas som 15åringar och skämten är sex och massor av prat om par, och sex.
Tonårsradio!

Lyssnarna hade röstat fram. Igår var det P3 Guldgala i direktsändning från Lisebergshallen i SVT kl 21.
Jag satt klistrad eftersom jag fortfarande har grym koll på ny musik.
Eller trodde.....
Men igår...

Lyssnarna hade röstat fram Kapten Röd och Den svenska björnstammen till årets artister och årets nykomling.

1. Jag har aldrig hört talas om skiten.
2. Skulle den Svenska björnstammen alltså vara bättre än First aid kit, som nykomlingar?

P3 Guld.
Ibland blir det patetiskt när ni vill vara först med allt.
Hanna Fahl: lägg ner nu. Byt jobb. Broder Daniel la av för många år sen nu. Lämna över till en 21-åring.

Kapten Röd?
Klicka HÄR, så får ni se hur chockade de var själva!!!!!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3964&artikel=4922358



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar