tisdag 10 maj 2011

Är CD redan nostalgi?

Jag avskydde priset på cd länge. 169 kr och man visste aldrig om man hade köpt ett fiasko eller inte. Sen kom Pirate bay. Jag blev en olaglig figur (hoppas ingen it-polis läser detta...), struntade i omslag och texter och köpte inte ens mina ikoner, mina andliga storebröder Lundell och Thåström utan lät bränna cdr från Pirate. Massor.
Jag blev en sån som artisterna avskydde. Har säkert 30-40 toppenskivor på brända cdr.
SOM JAG ANNARS ALDRIG HADE KÖPT ELLER HÖRT!

Spotify fick mig att slutgiltigt sluta köpa cd.
Känslan att lyssna på nya Kents cd med texthäftet i handen har försvunnit.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt att en skön känsla försvunnit ur mitt liv?
Å andra sidan, hur lätt är det inte att bara gå och köpa en cd?
CD vs Spotify gör mig förvirrad.


Lyssnar just nu:
Morrisey "To me you are a work of art" (låt 2006)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar