fredag 27 maj 2011

Mera film på Nöjesbloggen

Film, jag bara älskar det mediet. I onsdags såg jag om "Psycho" från 1960, precis när privatdeckaren blev fick kniven i sig och det blir riktigt spännande, ska någon kunna fånga psychot, vad händer...? Comhem BRÖT allting, digitaltvn, bredbandet, telefonen. Tack som fan! Hade glömt bort slutet.
---------------------------------------------------------
Lars Von Trier. Danmarks Bergman. Skandal i Cannes. Egentligen rätt enkelt. Lars vet att det behövs en skandal för att få publicitet. Det vet varenda simpel musiker värd namnet. Men i filmen inte lika vanligt.

Den mest osmakliga skandal inom musikbranschen var när den iskalle artisten Magnus Johansson skulle göra comeback efter flera år av tystnad. Han gick påhejad av EMI ut i kvällspressen och utbrast:
"När mitt barn föddes tvingades jag ge det mina bröstvårtor första timmarna".

Rocknroll, någon?

Jag kommenterar inte det men längre ifrån rocknrollmyten går det inte att komma...Sålde skivan? Kanske 250 ex...Bye bye Magnus, sa skivbolaget och skivköparna. Där gick gränsen.

Och Lars Von Trier. Han vet det också. Skandal säljer. Ibland.
Vad gjorde han i Cannes? På presskonferensen sa han att han var nazist och att han gillade Speer och Hitler.
Det räcker så. Bara att få 6 miljoner med judiska rötter emot sig räcker för att konstatera att karln är en idiot.
Två saker: Finns det ingen pressansvarig på Dogmafilm som kan styra upp honom?
Kommer vi att se hans film Melancholy?

Javisst kommer vi det. Filmad av en dansk nasse...
Men vi kommer att se den.
Lars Von Trier-Cannes filmfestival= 1-0

Lyssnar just nu: Mauro Scocco "Dolce vita" samling fr 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar