tisdag 10 januari 2012

Jag gav bort allt, nu tar jag tillbaka det...

Go kväll.
En ynnest att ha en kort prommis på tio min till arbetet. Lyx att tillbringa luncherna i Kungsholmens hjärta (Fridhemsplan) och Rålambhovsparken.
Lyx. Det måste man ändå inse.

Jag gör en Rocky.
Ni vet. Nere på 8 men kravlar sig upp och tar tillbaka titeln.

Ulf Lundell skrev en lysande låt på samma tema 1993 och skivan "Måne över haväng".

Låten heter "Jag gav bort allt, nu tar jag tillbaka det".


När man sänker sig till botten som Tom gjorde, så är det rätt intressant att se hur mycket man har att reda upp sen...alltså när man börjar dra i repet upp mot ytan igen.

Allt sånt som man inte orkade ta tag i.
Som man inte hade lust att ta tag i.

Hur spännande som helst.

Citerar den underbara Petra Mede:
"Nu är det min tur".

Love xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar