fredag 23 mars 2012

Litteraturen här då?


Läser just nu Karl Ove Knausgårde "Min Kamp 3".
Vad jag tycker om Knausgård vet ni redan. Nobelklass.
Men 3an handlar om hans barndom, och såna skildringar är det värsta jag vet.
Karl Ove skriver som en kung. Spelar inte nån roll.


Hur han som tioåring kastade en apelsin i väggen och var rädd för att pappan skulle upptäcka spåren i tapeten, kan jag inte bry mig om.
Thats me.
Andra kanske älskar barndomsskildringar.
Not for me.

Längtar efter 4an, översatt till svenska.
------------------------------------------------------
Ska snart ge mig in i Ivar-Lo.
Började med en bok där massor av författare skrev OM Ivar- Lo, som känt honom.

Började med att låna "Gårdfarihandlaren".
Har sen typ 30 böcker kvar av arbetarförfattaren...
---------------------------------------------------------
Har slutat med deckare nu när min egna är klar.
Mankells senaste var riktigt usla.
"Kinesen" och en ännu senare som var bedrövlig.


Puss
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar