fredag 2 mars 2012

Vad gör du nu för tiden?

Blev uppringd av Aftonbladets Klick bilaga. Dadom!


-Hur mår du?
Bara bra. Vill bli klar med deckaren så jag kan ägna mig åt ett förhållande istället. Typ.

-Vad har du gjort idag?
Tagit bilen västerut för att skriva ner miljöskildringar direkt i laptopen. Satt på 4 platser och skrev i baksätet. Jävligt effektivt. Usb-minne är en skön uppfinning. Åkte runt i Hässelbytrakterna.

-När har förlagen din kriminalroman?
31 mars ska den vara läsbar. Sen får jag räkna med minst en månads väntetid. Nervöst. Boken kan ju faktiskt förändra mitt liv. Framför allt göra mig rik, ha ha.

-Och rockmusiken då?
Ja det blev ett långt uppehåll. Gjort några covergigs, skrivit 10 nya kanonlåtar. Men orkade aldrig spela in låtarna. Tar ju sån jävla tid. Har ju licensdeal med bolag som i sin tur har licensdeal med Spotify. Vet inte när låtarna hamnar på en ny TenderBeat skiva. Längtar efter att bli basist igen. Enbart. Slippa arra låtar och sånt. Bara ta plats i ett coverband och köra Magnus Ugglalåtar på Engelen. Faktiskt. Ska köpa ny bas utrustning i sommar, ny rigg ny bas. Ska bli skönt att gigga igen och som sagt, att slippa låtskrivandet.

-Kärleken då?
Katastrof. Svenska frånskilda kvinnor 40 + med barn, har sån sjuk hybris efter sina separationer att det är patetiskt. Dom är över 40 men helt ointresserade av nytt förhållande. Inte med Tom ialla fall:) Däremot åka till Grekland när pappan har ungarna, det funkar bra. Kravlöst liksom. Denna typ av kvinnor, som tyvärr är dom jag råkar på, tror verkligen att de ska hitta en ny Brad Pitt. Har dejtat typ 20 st. De flesta är på tonåringsnivå, dvs spelar man ointresserad och svår, ja då nappar dom. Är du ärlig och säger att du vill ha henne, så drar dom direkt. Patetiskt. Vi snackar 40 + med två ungar ute i Hökarängen liksom. Inga Lena PH typer. Jag begriper dom inte. VAR får dom sitt enorma hybris ifrån? Många är inte ens snygga..... Borde dom inte bara vara glada över att en sån stjärna som jag ens visar intresse? Jag fattar inte...ha ha.

-Fredagkväll, vad ska Tom göra?
Se en gammal hjälte ge konsert. Janne Borgh har jag spelat med 1987 för att vara exakt. Har sett hans nya band några ggr och ikväll spelar dom på Scandic bar på Kungsgatan.



Såg Perssons Pack där i vintras, ett suveränt spelställe, gratis också. Janne Borgh och jag såg den andra Strindbergsstjärnan Johan Johansson i vintras på Skål, sen skjutsade jag honom till Kristineberg t-bana. En underbar människa och musiker.

-Okey, tack för allt. Lycka till med deckaren då.
Tack. Det var kul.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar