fredag 24 februari 2012

Real pain, sa jag

Jag vet, jag har lånat rubriken från Cures hitsingel många gånger här på bloggen.

Private shit. Läkare kl 13, mina knän värker varje dag. Jag är ung (ok medelålders då, hemska ord). Men jag ska fan kunna jogga och spela tennis hur mycket jag vill. Eller hur?
Det började med skenbensinflammation. Som aldrig försvann. Jag har den kvar. Spelar ingen roll om jag slutar springa. Skenbensinflammationen kom för att stanna. 6 mån har jag haft den nu.

Knäna började värka efter hårda tennismatcher.
Sen började dom värka varje dag.
Jag bokade tid. Vill ha dom röntgade.

Vad fan! Är inte det här ett fysiskt problem som 85 åringar dras med? De med rullator. De i rullstol.
Inte Tom.
Ja vi får se. Säger doktorn vila knäna, svarar jag ät skit.
Jag kan inte vila. Jag vill leva livet varje dag.
---------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar