söndag 21 augusti 2011

"Big time Robbie, big time!"

Den musikintresserade vet att rubriken kommer från världens bästa musikdokumentär "The Last waltz" som handlar om The Bands avsked 1978. Ronnie Hawkins från The Hawks kommer aningen stenad in på scenen och ropar just detta till Robbie Robertson.
Ja, jag är en musiknörd:)

Söndag.
Nu först är det rätt gradantal för en kräfta som Tom. Svalt. Hatar hetta.
Älskar hösten.

Ska träna tennis med samma barndomsvän som jag började spela med nån gång i 10 årsåldern. Jonny och jag igen. 35 år senare!

Första seriematchen idag. Mötte en kille som piskade upp mig ordentligt för några år sen. Idag var det jämnt som tusan med tiebreak och allt. All träning med LZ ger äntligen resultat.

Orkar inte spela in TenderBeats platta än. Väntar på inspiration. 8 låtar klara sen februari.
Vill lägga den på Spotify som ett avsked.
Lagt ner alla storproduktionsplaner. Blir som en Nick Drakeskiva. Avskalat. Starkt. Vemod.
Frågan är bara när?

Lördags.
The local på Lilla Essingen igen, gått så långt att författaren Stig Larsson och jag alltid hälsar och pratar när vi ses. Stig gillar att jag skrivit 4 romaner och att Sigge Eklund är delägaren i förlaget.
På dagen var jag på shoppingrunda med M och hennes dotter.
Gud vad jag hatar det här vacumläget INNAN vi bestämt oss för att satsa. Den där vidriga väntan.
Belöningen blir ju: okey vi två, när man säger "nu är det du o jag".
Eller: "känns inte rätt". Ridå.
Har alltid hatat att vänta.

Gratis bio i Rålis på lördagkväll. EBBA THE MOVIE. Jag cyklade ner. Såg öppningsscenen med Staten & kapitalet. Sen mot the local.
Satt ca 50 frusna pers där och såg Thåström på storskärm.

Nu.
Det som är svårt när man fyllt 40 är ju att hitta nya utmaningar. I mitt fall är det riktigt svårt eftersom allt jag drömde om har jag redan gjort.
Förresten. Det är ju M som är den nya utmaningen.
Så är det ju. Finns inga singelvänner kvar efter 40.
IU och KH. 2 st...

Mot supermarket för köttfärs för nu blir det tacos dvs burritos till nio-filmen.

Nio-filmen står i konflikt med finalen i Masters i Cincinatti, som jag följt hela veckan.
Igår Andy Murray-Fish. Helt otrolig semi. Murray vann till slut.

Har ni haft en bra söndag?

Adios.

Lyssnar just nu: Povel Ramel "Gräsänklingsblues".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar