onsdag 24 augusti 2011

Stora ögonblick från min tid som turnerande musiker och misslyckad författare

Kära bloggläsare, jag har inte lika mycket nostalgi att blogga om längre. NI minns turnelivet i Europa, mina romaner under 90-talet, musikerna jag träffade, osv. Jag fattar ju att det var skvallet som var lockande för många läsare... Jag har tömt kistan. T.o.m dikterna, men de bästa fick ni ju här.
Låt mig få lista de skönaste momenten under min tid som kämpande refuserad författare och hårt giggande basist under 1980-90-2000-talen.

* Klyscha. Kliva upp på scenen med ett band (Tequila Girls) och knökat i lokalen och efter två låtar är det dans. Hände oftast ute i Tyskland, Polen, Tjeckien, men även på den legendariska konserten på Hultsfred 94 och i Lund, Cityhallen, m.fl.

* Efterfesterna i Holland... Say no more...Tequila Girls igen.

* Groupies ute i Europa tror ofta vännerna, men faktum är att de bästa groupiesarna fanns i Sverige!

* Träffa alla svenska stars under turneerna på 80-90-talet . Underbart. Det mest absurda mötet var fyllenatten på Rogers med Bo Kasper (sångaren Bo Sundström) 1995. Bo och jag skulle börja spela pingis varje vecka, bestämde vi... Mötet med Ulf Lundell på Ritz 1987 var också bisarrt...

* Författarlivet. Mötet med slacker/kultförfattaren Claes Holmström skedde tack vare mina böcker. Vi blev polare 1994 och idag bor vi båda på Kungsholmen och har setts på Stadsbiblioteket en gång. Claes lever numera eremitliv.

* Författarlivet. Att på 80-talet sitta varje lördag, söndag och skriva för att vid 17 tiden öppna en flaska rött och för att sen gå till Open gate på Högbergsgatan Södermalm vid 20-tiden för att träffa vännerna, gå förbi kön, och ännu senare träffa nya falna damer. Varje helg!

* Att tre gånger få refuseringsbrev från de 3 största förlagen och ÄNDÅ orka skriva den sista romanen. Otroligt! Vilket gjorde att jag sabbade alla former av förhållanden fram till 2009. Gissa vilket som var prio ett? Gissa vem som resonerade som en idiot?

Finns mycket mer men ungefär så var det.

Good night
Kram
Foto: Tequila Girls live på klubb nånstans i Tyskland 94. Tom till höger med Hultsfredströja.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar