onsdag 17 augusti 2011

Ni minns blondinbellabloggen?

Minns ni? Hur jag gjorde pastisch på en 19-årig babes blogg. Var ett tag sen nu.
Här kommer en färsk:

"Vaknade sjukt trött igen, fan 3 veckor sen nu sen jag började jobba, 1/8. Dygnsrytmen åt fanders, sjukt trött när jag ska somna mellan 23-24. MEN DET GÅR INTE ATT SOMNA... I söndags sov jag 2 tim mellan 05-07. Märkligt nog funkar det att arbeta men sen..... när jag kommer hem vid 18 tiden. Nästan svimfärdig. Hoppas det går över snart.
Varför somnar jag inte? Har ungefär 3 ggr mer att göra, det stör mig som fan. Fast jag älskar att ha mycket att göra och hatar att ha semester så behöver man ibland en övermakt som fattar de svåra besluten. Men jag har inte det om dagarna, jag får driva allt själv och sen hoppas på 2 min och en underskrift av big boss. Vill inte ha det så i längden.
Bra tennis i söndags med LZ. Tyvärr ett träningsbreak nu när han åkte till staterna igen ca 3 veckor. Satan. Hitta en lika bra är svårt.
Måndag.
Mailade MT, en trevlig kille i klubben lite sämre, men vi spelade dubbel i KM förra året och kanske han ville träna fast han ligger 2 divisioner under mig. Jo nog ville MT spela men bara på måndagen. Annars var det aktiviteter hela veckan. Killen dansar gammeldans (styrdans) i danspark med sin polska fru på torsdagar! inget fel i det, men.... ja nu har jag ingen bra träningspartner. AA snackar om Haga tennis men det händer aldrig att han ringer och föreslår tid. Ligger i hans intresse tycker jag. Kanske han är less på att vara underlägsen. Inbilllar mig att han spelar med andra, som är mer på hans nivå. Varför säger han inte det?
Tisdag. Träffade M. Hon e bäst! Det räcker så. Bjöd hem henne. Var nöjd med en kopp kaffe. Hon hade bilen. Mat ville hon inte ha. Vi pratade om livet. Saknade henne hårt när hon åkte hem.
Lyssnar på Eldkvarn från 1997. Har dom aldrig gjort en skitskiva? "Lyckliga tider" är hur bra som helst. Jag hade aldrig hört den. My morning jacket. Indie från USA. Försöker begripa. Varför så hypade? Men visst, de har nåt.
Förstår inte vad, tycker Bright eyes är bra mycket roligare.
Onsdag. Skateproffset rasande. På vad vet jag inte. Han varit i Turkiet en vecka med mamman. De verkar ha slutit en pakt. Jag vet inte. Jag råkade skaffa barn med en psykopat. Det visar sig ibland, hon för över sin skit på barnen. Känslolös precis som en äkta psykopat. Tycker synd om henne. Hoppas skateproffset växer upp snabbt. Leva utan empati måste vara vidrigt. Men det är vad hon gör.
Skrev till MIK om dubbeln. Jag kommer få lämna återbud. LZ i USA när första omgången spelas. Mailade alla i min division och hoppas att nån nappar.
Skit på tv. De sparar allt till hösten. Längtar eftet Filip&Fredriks nya serie. Lyssnat på deras sjuka Podcast hela sommaren. Vill se dom nu.
Längtar efter M. På middag med sin arbetsgivare ikväll.
Ibland mäter jag en kvinnas (och mäns) intellekt genom att se hur intresserad hon är av materialism. Ointresserad - ligger bra till. Lika intresserad som Alex Schulmans fru Amanda Schulman - dvs rankade en mammaledig dag på NK (en HEL dag) som den bästa perfekta mammalediga dagen - visar att intellektet är i botten.
Gissa var M tycker? Hon har hajat grejen. Prylar gör ingen lycklig i längden. Några timmar. Men inte mer.
Mot the local nu och smsrally med M.
Sleep tight./ Er Tom"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar