måndag 5 december 2011

Hundarna i Riga

Kom hem idag från Riga.
Ni kommer inte att tro det, men jag fick en ny kamera efter Marbella. "Lenserror" stod i menyn.
Toppen tänkte jag, tog några testfoton innan jag skulle till Riga.
Sen på hotellrummet SÅ ÄR DET SAMMA FEL IGEN!!!!
Som på den gamla kameran...
Köp aldrig Pentax.

Så jag har inte ett foto från resan.

I söndags såg jag en trubadur på Donegans i The old town. Träffade massor av trevligt folk på den brittiska puben.
Trubaduren hette Alexander som var helt bisarr.
Han spelade Dylan, Beatles, Leonard Coen med Roy Orbision vibrato!

Tänk er "I want you" av Dylan men med Chris Isaak vibrato.

Totalt sjukt.
Men alla var glada och vi drack balzam och sen kom ett gäng från England och firade en 30-årsfest. De hade fotbollströjor med nr 30 på ryggarna och är det nåt man kan säga om människor från UK så är det att dom är sociala.

Måste sova.
Btw:
Riga är den enda staden som jag längtat hem ifrån. Ösregn. Jag längtar aldrig hem när jag reser. Men idag var jag så less på regnet och att dom aldrig log så jag längtade hem.

Nu är jag hemma.
Aldrig mera Riga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar