måndag 19 december 2011

Julglögg hos Rille och Pehr

Helt slut idag. Blir bara trams här på bloggen idag:)
                                         (Vilken flod är det bakom mig?)

Ledig. Handlat köttbullar och korv på Ica Maxi Lindhagensplan. Fuskar med p skivan så jag kan stå gratis hela dagen i deras p hus istället för att betala boendeparkeringen på gatan. Samtidigt kan jag festa upp 500 spänn hur lätt som helst.
Prioriteringar. Är egentligen det som livet handlar om. Vad lägger man fokus på.
--------------------------------------------

Roat mig med att rensa bort Facebookvänner, såna som man sett en gång och aldrig igen.


Ni vet ju att jag inte är en vänsamlare utan tvärtom, alla mina facebookvänner ska jag ha träffat och lärt känna, nån gång i livet. Och då tycker jag ändå att mina ca 150 st är en otrolig massa människor. Det innebär att jag regelbundet tackar nej till förfrågningar, när det är för långt tillbaka. Fick en igår från en trummis som jag umgåtts med men inte sett sedan 1986!!!!!!!!!!
Han var själv en samlare såg jag snabbt, men för min del, tack men nej tack. 25 år är för mycket i hans fall. Fast jag har klasskamrater från lågstadiet som vänner, så ja ja, jag låter lite inkonsekvent nu:)
Trummisen fick nej tack, kände honom inte så bra heller.
Gemensamt för dom alla är att jag haft någon typ av relation till dom.
Men alla gör som dom vill. Vill man ha 698 vänner så är det ju upp till var och en.
-------------------------------
Julglöggen ja.

Just det. Jo de underbara vännerna Rille och Pehr hade pyntat sin lägenhet på Kungsholmen otroligt fint i minsta detalj.
Jag och Andreas från Mobile Homes

kom nästan sist eftersom vi lyssnade på våran idol Staffan Hellstrand hemma hos mig innan vi gick dit.
Min gamla flickvän G var där också, vi var ihop typ i sjuan. Sen hamnade vi i samma klass i gymnasiet också. Men då hade jag redan blivit introvert grubblare och musiker och poet, så vår kontakt i klassen var rätt ljummen:)
Hon var barndomsvän med Rille från Vårberg.
Hennes väninna S jobbade inom kriminalen så Tom tyckte såklart att det var lysande med tanke på deckaren som jag ska ge ut nästa år. Ja lite insideinformation, lite detaljer och sånt, från pålitlig källa liksom. Sen var hon ju från Norrbotten och sånt har jag alltid gillat.
Ja ja, vilket pladder.:)
Vi gick alla fyra och tog en öl sen på gamla hederliga Copperfield på S:t Eriksgatan.
Underbar kväll med gamla vänner, glögg, godis, knäck, pepparkakor, tingel, presenter.
-------------------------------------
Väntar in torsdagen, för det är min sista arbetsdag för i år, sen blir det semester till 9 januari.

Har inte mer att komma med, är helt sänkt, längtar efter nästa år.
Gymkort, ny bil, nytt arbete, ny kropp:)
----------------
Hugs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar