tisdag 18 oktober 2011

Eric Amarillo - what the fuck?

Ni som läser bloggen minns min lycka när den förutsägbare Niklas Strömstedt plötsligt spelade en av Elvis Costellos bästa låtar (Alison) som en hyllning till Marie Göransson i Stjärnorna på slottet.
Älskar sånt.
Niklas visade plötsligt att han ägde en fantastisk musiksmak, som för mig var okänd.
---------------------------------------------------------------------------

Erik Amarillo är givetvis ett kräkmedel för en gammal rocker som Tom. Min dotter är 15 och gillade hans hit. En hit med den titeln - Vill du ligga med mig då? - kan jag omöjligen ta på allvar.
Min tanke var en ung ny stjärna, kanske t.o.m yngre än Oscar Linnros, som skrev en spekulativ text som skivbolaget tände på. "Owow en låt om sex, det kommer flickorna att köpa, låt oss signa grabben".
Tänkte skivbolaget.
Okey en one hit wonder tänkte jag.

Men idag i AB. En artikel om Amarillo. Jag får en chock som heter duga.
Det framgår att Erik Amarillo är 40 !!!!!!!!!!! bast!
Har kämpat jämsides med Tom sedan 1984 (året då jag skickade ett bands demo till CBS) och först i år fått sin välförtjänta belöning, i form av en megahit.
Tycker först synd om medelålders mannen som behövde kämpa SÅ jävla länge.
Tom var ändå bara 26 år när långa Europaturneer låg framför mina fötter och 28 när Hultsfredsfestivalen väntade.
Men Erik Amarillo.
Låten förstörs av texten. Men ändå. Bra kämpat mannen!
En låtskrivare som hade ÄNNU längre tålamod än Tom.
Din succe är du värd!
Well done!

Texten är dock smörja gjord av en 40-åring. Vilket många med mig anser. Så här tycker Gideon-Sture på Flashback, citat:
"tycker både han å hans musik e helt vidriga, å varför lallar han runt med linne i videon när han har en xl leverfläck på ena armen? Dessutom har han snott beatet från (I Just) Died in Your Arms tonight.

edit: glömde tillägga att han e alldeles för gammal för att klä sig sådär och göra en sån musikvideo, snubben e ju för fan 45 plus
De känns dessutom jävligt perverst att de e en massa småtjejer med i videon på nåt sätt.
...e inte amarillo nåt slags djur, vem fan har det som artistnamn egentligen? "


Förmodligen är han bortglömd om nåt halvår. Var mest hans tålamod jag ville ta upp. Låten suger!

Lyssnar just nu:
Miss Li, hennes senaste alster "Beats&Bruises". Vilken tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar