tisdag 25 oktober 2011

Specialskriven låt till Tom

Av alla skivor som jag har så är det kanske 10 st som är riktade precis mot mig, min själ, mitt liv.
Logiskt sett så kan det ju bara ske av en artist som du älskar, eller hur?
Tomas Ledin skulle ju aldrig kunna skriva en låt om mig, så som vi hatar varandra:)

Några få har lyckats genom åren. Ni vet, pilen rätt i ditt hjärta.
Men många är de inte.
Thåström, Eldkvarn, Lundell, Cure, Winnerbäck, Toni Holgersson, Waterboys, The Ark, det är inte så många flera.

Nog om det, ni fattar vad jag menar, ni har ju själva egna favoriter.
2005 fanns det i alla fall en låt som Toni Holgersson skrivit på sin comebackskiva efter en lång drogperiod. Den heter "Den jag en gång var".
När jag hörde den första gången i Spiegeltomas sommarstuga i Löttorp på norra Öland så började jag gråta. Toni och jag. The same shit. En låt som jag själv hade kunnat skriva om mig själv.
Hur ofta känner man så?
Här kommer den live.
LYSSNA PÅ TEXTEN!
Toni Holgersson the man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar