lördag 28 april 2012

Begravningstider för bloggen

Ikväll ska jag träffa KH, en barndomspolare från Vårberg.

Igår var jag i Gustavsvik, nära havet.
Träffade en tjej som bor där med liten hund, 2 barn och jobbar dessutom hemifrån.
Det är säkert nåt fel på Tom. Efter 10 min fick min rastlösa själ panik.
Så tyst. Så fridfullt.
Och så jävla lite rocknroll.
Hon hade både Leonard Cohen och Bruce och det var tur det. Hade hon slängt på Vikingarna hade jag exploderat:)
Jag tog bussen hem vid tio. Möjligt att hon blev besviken men vad skulle jag göra?
Jag lämnade landet efter 10 år (Bredäng) och kom in till Kungsholmen 2010. Aldrig att jag flyttar ut till landet igen...
Varför storstan lockar vet jag inte. Men jag träffar folk varje dag, på gatan, i hissen, personalen i affärerna känner mig, stampuben där jag inte ens behöver beställa, grannarna, överallt.
På landet träffar man inte andra.
Thats it.

-----------------------------------------------
Nöjen ja.
Ett mysterium hur Coldplays senaste album från 2011 gick hela världen förbi. Ingen hit alls.
Märkligt. Kanske för att de vägrade Spotify i början med den plattan?
Detta för ett band som säljer ut Stadion lätt som en plätt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar