måndag 9 april 2012

Påsken suger must

Påsken suger.
Kunde inte ta det lugnt. Som jag behövde. Orsaken vet jag inte, men jag tror att jag saknade flickan ovanför. Vi var ute och åt i torsdags.
Sen for hon på fredag morgon.
Jag fick ingen ro i kroppen.
Ut på Kolingen i fredags och såg Björn Skifs gamla band Blåbus med Dana och Kennet.

Träffade M där som jag skrev om i höstas.
Ett bisarrt möte blev det.
En lycklig (Tom) och en olycklig (M) försökte nå varandra. Ridå.

På lördagen ville jag ut igen. Saknade flickan ovanför svårt.
Såg ett hardcore band på Copperfield som inte var från stan. Snortajta men deras musikstil har det svårt idag. De påminde om Dead by april.
Bandet soundcheckade inför publiken och det är det värsta som jag vet. Troligen var det arrangörens fel och inte bandets.
Cyklade hem vid midnatt.

Söndag.
Rastlösare än någonsin. Har ingen bok att skriva längre. Saknar mina romanfigurer. Man blir tom efter en bok.
Blev så rastlös att jag tog Mercan till Knivsta av alla städer:)
Jag har varit i nästan hela Sverige men i Knivsta hade jag aldrig varit.

Knivsta hade en kärnpunkt och det var Ica Supermarket. Det var alles.
Den Icahandlaren måste vara miljonär flera gånger om.
Någon krog fanns ej. Jag hittade en lite pizzeria/kebab ställe som hade fullt upp.

Knivsta har ca 7000 invånare. Jag hade gått runt samhället på ca sju minuter.
En tågstation. En Ica Supermarket. En kyrka.
That was it.

----------------------------------------
Flickan ovanför kom hem 5 min efter mig. Jag kunde inte hålla mig.
Vid sjutiden smsade jag henne.
Hon skulle se Masters i golf.
Sen ringde hon upp från badkaret, där hon låg med ett glas vitt.

Frågan är nu bara hur lång tid det tar innan jag sjabblat bort henne.

Jag har noga analyserat mina tidigare misstag.

Ja vi får se.
Time will tell.

Lyssnar just nu:
Perssons Pack "Längre bortom bergen" fr 1993. Fantastisk!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar