tisdag 3 april 2012

Timing, alltid timingen

Blev klar med deckaren 31 mars. Efter den ville jag faktiskt ägna min tid åt ett förhållande. Som alla mina vänner gör. Och har gjort många år.
Fast dom har inte skrivit böcker eller turnerat runt Europa.
Men säkert varit lyckliga på sitt sätt.

Så två dagar senare träffar jag flickan ovanför mig. Hon har bott 13 år på min adress. Jag har bott 2 år. Hon har sett mig. På gatan. I hissen.
Imorse skjutsade hon mig till jobbet.
Ikväll frågade hon om vi inte skulle ställa oss i kö till seniorboende. Jag svarade: "Visst. Såklart.".
Som kille får man inte tveka vid en sån fråga...

Tänk er nu slutscenen i mästerverket "Once upon a time in America" av Sergio Leone, där Robert De Niro ligger med en opiumpipa och tittar in i kameran och bara ler...

Där är jag just nu.

Puuss & kramar

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar