söndag 1 april 2012

Nöjeskultur april

Läget är väl typ så här just nu:
Deckaren blev klar 31 mars, som planerat. Bra Tom!!!
Nervöst. Vänta 4-6 veckor innan förlagen gör tummen upp eller ner.

----------------------------------------------------
Plöjer Ivar-Lo nu. "Gårdfarihandlaren" från 1953 är fantastisk.
Kör väl Ivar- Lo resten av året kan jag tänka mig.
Knausgård "Min kamp 4" väntar jag också på i svensk översättning.
-------------------------------------------------------
Behöver bra filmtips. Lämna en kommentar om en bra thriller som går nu.
Genren ska vara drama eller thriller.
Som "Den engelska patienten" eller "No country for old men". Ni hajar. Lämna tips, snälla.

---------------------------------------------------------
TV. Svenska "The office" vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om. Bra casting. Tycker Björn Gustafsson är bäst som chefens högra hand. Dorsin funkar inte som chef pga av att han är för töntig.
Ricky Gervais är suverän i orginalet (UK alltså, USAs ripoffversion är skit), just för att han försöker verka cool. Men är pinsam. Dorsin kan tyvärr inte få fram coolheten i grunden.
I min värld är brittiska The Office världen roligaste komediserie. Så otroligt intelligent humor och manus.
Men svenska, okej:
3 + till svenska "The Office".

-----------------------------------------------------------

Musiken då? Att Bruce Springsteens nya skåpar ut det mesta av ny rockmusik är märkligt. Eller hur?
Han borde inte vara bra fortfarande. Konstigt. Vad kan Bruce vara, 60 typ.
Ändå släpper han ett 4 stjärnigt album.
Efter två st 5 stjärniga. (Workin on a dream och Magic).
Otroligt.

Staffan Hellstrands nya är en fin comeback. Hans bästa på tio år. Lätt. Välkommen tillbaka Staffan!
-------------------------------------------------------------------

Sleep well and keep your pillow tight
Sköt om er.
Från er avdankade rockstjärna, basist, låtskrivare, författare, tennisspelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar