fredag 20 april 2012

Ungefär så här efter midnatt

Borde inte sitta här och pladdra så sjuk som jag är.
Men ungefär så här:

Jag gillar inte att dammsuga. Röka är över. Rädd för strup och lungcancer. Men så fort jag är på en uteservering så "sommarröker " jag. Jag diskar ofta. Skurar sällan. Bra på tvättstuga. Dålig på att sortera in kläderna. Har en bra forehand, serve i tennis. Dålig på långbollning, borde lära av Nadal. Är usel på att bjuda hem vänner. Vet ej varför. För lite stolar? Gått ner 5 kg.
Vill köpa cd igen.
Begriper mig inte på svenska kvinnor. Begriper mig på kvinnor från andra länder eftersom de är ärligare. Svenska kvinnor måste vara jordklotets falskaste... Falska som ormar, brukar mina vänner från andra länder säga. Jag ler. Ja. Svenska kvinnor är falska som ormar. För dålig uppfostran brukar jag försvara. dom med....Svenska kvinnor över 40 har ingen respekt kvar för svenska män... Trist brukar jag skratta.

På 90-talet vaknade Tom i fel säng ibland. Men jag var fri och lycklig. En bra pappa är jag. Min son dansar hiphop framför mig ibland när han vill sova. Jag brukar skratta och sen sova. Min dotter ringer ibland. Hon är 16. Vill till Stockholm. Less på byhålan. Vi brukar hänga ett tag. Shoppa, käka, bara hänga. Jag har lärt henne spela gitarr. Knockin on heavens door blev det.

Jag gillar att ha roligt. Blir uttråkad när inget händer. Då dricker jag ett glas vin. Livet är för kort för att ha tråkigt. Ja ja jag vet. Så säger alla.
Nu ska jag bli egen företagare. Min egna boss. Fakturera. Yes. Det var väl bara en tidsfråga.

PUSS/Tom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar