måndag 30 april 2012

Lit de parade. Farväl!

Valborgsmässoafton. Skriver nu mitt sista blogginlägg någonsin.
Minns hur det började 2009. Jag skulle flytta till Dalarna. Behövde ha nåt att göra så jag startade bloggen. Sprang ner till Borlänges bibliotek efter jobbet eftersom jag inte hade internet i bostade.
På biblioteket hade man bara 30 min på sig att blogga sen stängdes pcn av.

Egentligen var den en motreaktion mot att jag slutade i Mailgruppen. Fina vänner i den gruppen. Men jag lessnade på "nöjd" faktorn där, som var total. Kan inte med sånt. Finns alltid sprickor, överallt, hos alla människor.

I början visade det sig att somliga vänner inte ville bli omskrivna i bloggen. Så det blev initialer istället. IU, HW och såna sköna grabbar.

Varför bloggar man?
I mitt fall ville jag tipsa om bra kultur. Jag vill också berätta om mitt kringflackande liv på 90-talet som musiker och om mina romaner som jag skrev.
En hel del kändisar har deltagit i bloggen. Inte så konstigt eftersom jag sett dem som förebilder.
Dessutom har jag haft ynnesten att träffa de flesta.
Ulf Lundell, Thåström, Stig Larsson, Plura, Niklas Frisk, Jakob Hellman, Paola, Magnus Carlsson, Ian McCulloch, Carola, Stefan Sundström, Olle Ljungström, osv osv osv, jag träffade dem alla.
No big deal.
Trevliga genier.

Men nu är det dags att vika in hovarna.
Har sagt det jag ville säga.
Ni vet vilken musik, litteratur, filmer, tv, som jag föredrar.
Mitt nummer är inte längre hemligt.
Tackar er kära läsare för att ni tittade in här.

Om min kriminalroman släpps i höst, så blir det under mitt riktiga namn.
Om den kommer ut så lär ni märka det - ämnet är hett stoff i dessa Breivik-dagar...

Ha det bra mina vänner.
Ta det lugnt.
Sköt om er.
Hälsningar från Tom
xxx



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar