måndag 27 juni 2011

Nöjen just idag juni 2011

Sommaren är min lågperiod med inspirationen som bloggare. Sorry. Hamnar i nån slags seg värmekoma. På höstarna däremot, då händer det alltid grejer i mitt liv.
8 demolåtar inspelade. Skivan med TenderBeat kommer alltså bli med 8 gueststars. Ni minns, typ som Kleerup gjorde.

Nöjen ja.
BÄST JUST NU:

Bästa radio: Filip och Fredrik podcast. Fast det är ju inte radio utan podcast. Skitsamma. Underbart roligt när dom tillsammans ringer upp kändisar och kommer med märkliga frågor. Hur ni hittar det? Aftonbladet hemsida. Resten fixar ni.

Bästa svenska musik: Nicklas Frisk "Deeper in chinatown". Ett geni gick solo till sist.
Kolla även in Svante Turessons senaste coverplatta med Stockholmslåtar av Kent, Olle Ljungström, Lundell, m.fl. Briljant av the old man.

Bästa utländska musik: Bright Eyes senaste.

Bästa litteratur: Sorry Camilla Läckberg, på Nöjesbloggen har du inte att göra.
Paul Auster: "Osynlig". Mästarens nya. Är halvvägs in och lika stor prosa som Månpalatset eller Mr Vertigo. Helt klart på Austers tre i topp.

Bästa film: ingen aning. Kom med tips. Ska hyra The Town nån dag. Ben Affleck fortsätter regissera. Ser mest på TV4 film och TCM.

Bästa tv: Som vanligt My name is Earl. Måndagar TV 6 kl 22.

Bästa tennis: Att Roger Federer är i storform i årets Wimbledon.
Att jag spelar i SALK i höst. Samma klubb som Björn Borg tillhörde. Stort.

Bästa musiknyhet: Att mina älsklingar Red Hot Chili Peppers kommer till Globen i höst. Såg dom där 1996 och det var stenhårt.

p.s.

Till bloggläsaren Angelica vill jag bara säga att, nej, jag är yngre än ålderspannet som du gissade på.
Och en romantiker ut i fingerspetsarna. Så ligger det till. 2 grova felgissningar. Men det kan hända alla. Jag trodde Thåström höll på Bajen (han hängde jämt på Kvarnen) i 15 år. Då visade det sig att han var DIFare... Man tror men vet inte...

Sleep tonight and hold your pillow tight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar