torsdag 9 juni 2011

TenderBeats inspelning äntligen i rullning!

Inspelningarna går framåt. Verkligen roligt att blogga om en skivprocess som om det vore Kent som skrev:)
Min bisarra humor.
--------------------
En låt klar som demo. Dvs sång akgitarr bas. Struktur klar.
Vilken vilken ? dreglar ni nu som blodtörstiga hundar. Titlarna la jag ut i vintras redan.
Jo jag började med "Dont give up your dreams - just find new ones".
C dur går den i. Vet inte hur den kommer sluta. Men i samma anda som Oasis "Whatever" kanske man kan känna.

Sen idag då. Började med en grund till låten "Darling, Im home now". E dur.
En poppig gitarrdänga, lite åt Eagle Eye Cherrys "Save tonight". Typ.

När sen körer, stråkar, elgitarrer, trummor läggs på, kanske det blir nåt annat.
Men just idag känns dom två åt det hållet.
-------------------------------------------------
Ville träffa Y men hon var upptagen ända till nästa vecka. Vet ingen som planerar så mycket hela tiden som hon.
Där borde jag lära mig. Lever för mycket i stunden. Planera mer och du vet vad du ska göra nästa dag.
Fredag tror jag att jag blev inbjuden till LZ för vin på gården med grill.
Vi får se, har man en bebis så kan allt hända. För LZ alltså, inte Tom. Jag har två tonåringar.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar