fredag 29 juli 2011

En speciell fredag

Sista semesterdagen idag. Nu bär det av mot .... ja inte the local utan Fridhemsplan. En barrunda, många känner ju igen Tom så det finns alltid roliga figurer att babbla med.
S kvar ute på Utö. Saknar henne.
Jamen lördag då tänker du? Nej, lördag blir nyktert och fint, behövs 2!! dagar att ha en cleaning på efter tre veckor. På så vis är jag startklar på måndag kl 07.

-------------------------------------------
Torsdags. Träffade JW, min fina gamla vän sedan gymnasiet. Clash och Strindbergs förde oss samman. JW var t.o.m förband till Strindbergs ute i Kärsby/Norsborg. Mycket imponerande även om JW började stämma basen mitt i konserten vilket stoppade upp tempot lite:)
Vi gick till gamla Victoria i Kungsträdgården, där jag spelade live några ggr med Tequila Girls på 90-talet och hängde en hel del också.
Klassikt Lundellställe, eftersom han träffade sin första fru Barbro där och Jack hängde där på 70-talet.

Trots att vi hade kanonplatser på uteserveringen så förstörde hungern vår stund. Vi gick till Max som var i kaos och sen hamnade vi på en Bullnbear intill Thank God its Friday på Birger Jarlsgatan. Där blev det ingen uteplats som jag önskade utan inomhus och helt stendött. Därför alla satt på Sturehof... Men det spelade ingen roll, vi hade aldrig fått bord där andå...

JW är fantastisk, men vi borde stannat på Vickan, med dom platser vi hade.
Jag cyklade hem till the Local där det var tomt.
-----------------------------------------------
Läser just nu: Kajsa Grytt självbiografi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar