fredag 22 juli 2011

SJ - jag varnar er redan nu.

Istället för att läsa Nöjesbloggen så grillar ni flinta. Det är ok.
Men börja läs igen, när jobbet börjar.
Okey? Okey!


Jag far till Jönköping fredag. Hotell. Son ska tävla. Hem lördagkväll.
Men.
Det ska regna hela lördagen.
Och jag har bokat SJs förbannade "ej ombokningsbar" biljett hem kl 18.37.

OM nu SJ krånglar när jag vill hem med ett tidigare tåg typ 14 tiden, fast vår biljett inte är ombokningsbar, kommer jag ställa till med en scen på Jönköpings resecentrum.

Ni vet, så här:

Får jag prata med din chef.
Min son är sjuk. Måste till sjukhus.
Jag kommer ringa Expressen.
Du är en sjuk människa, jag kommer anmäla dig.
Osv.

Såna vapen kommer jag ta till om SJ tanten vägrar vara serviceminded.

Återkommer om svaret, på söndag.
Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar