lördag 16 juli 2011

Unni Drougge - en favoritbloggare

Förutom att jag läst hennes underbara romaner och ofta instämmer i hennes samhällsåsikter, så är Unni en fena på att besvara kommentarerna på sin sköna blogg.
Hennes svar till Tom ang älska internet eller inte, hittar ni här:
http://www.unnidrougge.com/2011/07/10/vem-alskar-internet/


Som ni redan vet så gillar jag rebeller i det här ljumna landet. Jag brukar nämna samma personer varje gång. Thorsten Flinck, Lundell, Thåström, Persbrandt. Ibland lägger jag till Olle Ljungström, Patrik Sjöberg, Zlatan. Ja ni hajar, personer som aldrig tar skit.
Men när det gäller kvinnor har jag inte haft lika lätt för att hitta dom.

Men när Unni skrev en roman "Bluffen" om mediabranschen på ett kritiskt sätt, som media tystade ner, så är hon givetvis lika rebellisk som Thåström när skrev låten "Pervers politiker" för att ta ett tidigt exempel.

Kvinnliga rebeller:
Unni Drougge, Robyn, Maria Andersson, Regina Lund, Maria Sveland.
Kom med fler exempel.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar