fredag 1 juli 2011

Torsdag och jag är vaken

Det svänger som fan om Filip och Fredriks podcast. Kolla in deras piff och puff betraktelser på Aftonbladets web. Rätt skönt att slippa se dom faktiskt.
-------------------------------------------------------------
Två timmar på heta gruset ute i Mik arenan med LZ. Vi hamnade i dispyt med en okänd tönt när vi skulle byta bana och drog över tiden med en minut.
Enligt tennisetik så stressar man aldrig dom som spelar innan på banan man ska ha. Den här killen var nybörjare och möjligen efterbliven. I de flesta klubbar spelar till 90% medlemmar. Men främlingar kommer ibland och vi känner igen dom direkt. Koderna. De stämmer inte.

LZ och jag bytte bana i vredesmod och LZ sa "Im gonna piss in his bag, if he say one more word..."

Jag tog första set 7-5. Sen rasade allt (jag var ju ute kvällen innan) och LZ tog andra set med 6-2. Jag kan inte serva utomhus.

Vi tröstade oss med öl på Ibis hotels utegård i Västertorp efteråt och snart var kvällen underbar igen. Efter en stund kom ett grabbgäng och satte sig vid bordet intill. Mystiskt språk. Obeskrivligt. Sen hajade jag. Fem ISLÄNNINGAR hade kommit för mera öl och hamburgertallrikar!

LZ och jag cyklade hem tillsammans och jag är vaken fortfarande.
Nu svänger det.

Och som allas vår Olle Ljungström sjöng:
"Som man bäddar får man ligga"

Nu ligger jag bra:)

Good night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar