lördag 19 november 2011

Bortglömda band som var asbra: Psychedelic furs

Bandet från England som Imperiet älskade. Se omslaget till Blue himlen blues. En total ripoff på ett av Furs omslag.


När jag och Magnus Paulsson såg Furs på Draken 1985 så stod hela Imperiet framför oss i kön och tjafsade om en biljett eftersom Thåströms flickvän Petra Nielsen var med och det hade blivit nåt fel med fribiljetterna från Ema Telstar.


Första och enda gången som jag skakat hand med en artist på scenen.
Sångaren Richard Butler såg mig i ögonen på första raden och tog min framsträckta hand från scenen.
Stort. Jag var lyrisk i dagar efteråt.
Deras bästa skivor var:
1) Forever now. 1982
2) Midnight to midnight 1987
3) Mirror moves. 1984
4) Its a world outside 1991

Största hits:
Pretty in pink - från filmen, ett soundtrack.
Heaven - 1984
Heartbreak beat - 1987
In my head - 1991


Check it out.
Har du Spotify tar det väl några sekunder?
Ett av världens bästa mest bortglömda band.

Love my way./Tom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar