torsdag 3 november 2011

Johan Johansson live

Vilken dag!
Först skriva kapitel 1 på deckaren som jag just påbörjat.
Sen ut till MIK hallen och seriematch och jag tog mina första poäng.
Efter det in mot Södermalm, Hornstull och kvarterskrogen SKÅL där Johan Johansson spelade live med sin basist.

Fotot ej från Skål. Min kamera trasig.
Vilka träffade jag där, om inte Janne Borgh, basMagnus, KH, Tingberg, och en musiker som jag hade lirat med 1989!
Den gitarristen spelade idag med Janne Borgh. Lilla lilla Stockholms musikvärld:)
Vem stod i baren och serverade öl? Den gamla rockstjärnan Pelle Almgren. Han bor numera på landet åt Gnesta till och spelade inte längre.


Johan Johansson spelade nya låtarna men utan trummor och band bakom sig.
Det lät fint och Johan var lika arg som vanligt.

Efteråt var det mingel och när basMagnus, jag, Janne Borgh, Donatello (bas Johan Johansson) snackade så var vi 4 basister samtidigt, helt sjukt. Jag fick bra tips på basriggar av Janne inför min comeback i vår.
Sista beställningen kom.
Janne och jag gjorde sällskap västerut mot våra hem.


Oh such a night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar