torsdag 3 november 2011

Nu lite tv: "Så mycket bättre" ny omgång

Antar att ni såg första avsnittet, läser ni Nöjesbloggen så ser ni på succen "Så mycket bättre" också va?
Mina reflektioner var följande:

Hur skulle jag stå ut med kräkmedlet Tomas Ledin i varje avsnitt?

Min drömkvinna Lena Ph är med och det kunde väga emot...

Laleh har jag så mycket gott att säga om, älskar hennes skivor, hennes väsen.

Etype landade i helikopter sist av alla deltagare. Faktum är ju att Etype är den störste i sammanhanget om man ser berömmelse utomlands.

Mikael Wiehe var sig lik. Mysig gubbe och Thåströms stora idol.

Eva Dahlgren var coolare än väntat, trodde hon skulle vara jobbigt gnällig, neurotisk, men det visade sig att hon bara såg det som att "jag ska träffa några kompisar en vecka..."

Timbuktu var minstingen i gänget och ödmjuk inför sällskapet.

Nyheter i omgång 2:
Mer av beröm efter varje tolkning, Ledin var gråtfärdig efter varje låt.
Ännu mindre samtal runt matbordet. Trist. Nu får huvudpersonen hålla monolog.
Ni minns väl Plura och Dilevas "Sexbråk i tv".
Mer sånt.

Sammanfattning:
Roligt att se Lena Ph spela fotboll i solglasögon och verkligen kämpa på planen.
Timbuktu körde i diket med flakmoppe när han inte hittade bromsen. Hur kul som helst.

Bästa tolkning:
Laleh som hade arrat om Ledins "Just nu" och gjort den till en egen låt. Hon är så grym!

Omgång 2 kan bli hur bra som helst. Jag hoppas på en skandal!

Klicka här om du mot all förmodan missade det bästa musikprogrammet:
http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar