onsdag 16 november 2011

En onsdag som jag vill glömma

Har en sån där fullständigt meningslös dag. Mitt i veckan, ingen kärlek, inget party, skit på jobbet, tristess på jobbet. En sån dag då man undrar vad man kan hitta på för att muntra upp sig?


De mest tokiga ideér brukar komma när jag mår så här.
En rätt vanlig är att hyra ut lägenheten och bo utomlands minst ett halvår.
NYC, London, Barcelona, brukar locka mig då.

Hinder. Dessa hinder.
Barnen. Ska jag lämna dom ett halvår? No chance...
Försörjning? Vad tusan ska jag jobba med i NYC? Kommer inte ens få visum...
Men jag är kreativ i alla fall. Jag tänker. Ständigt öppen för nya vyer.
Jag lever fortfarande.

Jag hatar hinder, det förstår ni nog.

---------------------------------------------------------------
Här kommer lite om mitt läge:

Plura i bar överkropp och intervju i Kungsholmens lokalblaska.

Barnslig är jag, så nu är jag kär i Laleh.

Lyssnar på: Lalehs andra platta. Ni vet, den med hiten Call on me.

Hittat tillbaka till författaren Tom igen. Skrivit 7 kapitel på kriminalromanen. Bra Tom!

Vet inte hur jag ska hitta kärleken längre. Jag går ju inte ut på nattklubbar längre.

Paul Austers nya "Sunset park" är jävligt bekväm. Gammal och trött.

Nä, vissa dagar vill jag bara ska ta slut.

Ska kolla in Mia Skäringer och showen "Dyngkåt och hur helig som helst".
Boken var skoj, minns jag.

Bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar