onsdag 23 februari 2011

Email är bättre än att ringa de stora...

Läser Maria Svelands "Bitterfittan" samtidigt som jag har email-dialog med henne.
Känns klart surrealistiskt. Boken och författaren samtidigt liksom...
-----------------------
Men det största som hänt mig i den vägen är när jag på fyllan (nyskild och olycklig) mailade mästaren Ulf Lundell 2002. På morgonen mindes jag ingenting.
När jag skulle äta lunch i bakfylleruset kom det ett mail från Uffe, med svar på mina frågor i all vänlighet.
Jag satt med huvudvärken framför pcn och trodde att jorden blivit invaderad av marsinvånare.

Var det verkligen sant? Varför hade jag fått mail från mästaren för?
Sen började jag titta på mina skickade mail från gårdagen...Jodå.
Kl 01.48 hade jag mailat mästaren.

Och nu hade han svarat.
Jag printade ut mailet och hängde upp det på anslagstavlan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar