lördag 19 februari 2011

Showbiz idag - gott o blandat

Skavlan igår. Jag har nästan spelat sönder mp3 lurarna med Kleerups skiva, som har några år nu. Otroligt coolt att låta olika sångerskor sjunga en låt var.
Kleerup bildade "Me and my army" nere i Götet. Jag var sjukt nyfiken.
Intervjun blev lika skruvad som vanligt när killen är inblandad. Ni kanske minns TV4 intervjun i Godmorgon?
Så till slut klev bandet på. Jag begrep inte låten alls.
Men kanske den växer med tiden?
-------------------------------------------------
Den store Roddan har blivit pappa igen. 66 bast. Hans åttonde barn! Vad säger man? Barnet har en pappa i kanske 10 år till sen är det begravning. Jag vet inte.
---------------------------------------------------
Jag koketterade ofta med att jag aldrig såg Robinson när det var hett. Men så såg jag ett enda avsnitt och blev fast hela den omgången. Länge sen nu. Var den säsongen när en jugge sa "Det ryckte i baguetten", när han såg en av tjejerna på stranden. År?
Efter det såg jag samtliga Club Goa avsnitt. Mest för att latmasken Molle var med, han vann allt till slut.

Men idag koketterar jag med att jag ALDRIG sett Lets dance! Känns märkligt, verkar som hela Sverige sett det nån gång. Inte jag.
Kan ni bloggläsare som tittar på Lets Dance, berätta för mig varför det lockar miljoner tittare varje vecka?
Det vore snällt. Jag vill veta...
------------------------------------------------
Plura dök upp i Solsidan förra söndagen. En chock. Hur lyckades TV4 hålla det hemligt? Utomlands är det vanligt - Bowie, Sting m.fl - har gjort filmroller men i Sverige ovanligt. Thåström gjorde huvudrollen i "Den frusna leoparden" för hundra år sen och det vill han nog glömma...
Är nog bara Sven Bertil Taube som lyckats här. Bra musiker OCH skådis.

----------------------------------------------
Hugs

3 kommentarer:

  1. Tv 4 höll det inte hemligt att Plura skulle va med det va ju en nyhet i somras.
    Tror du att Thåström är stolt över sin porrfilm han spela in och sina porrbilden i en tysk porrtidning Ja det va under Ebba tiden,Undra hur mycket han fick för de.

    SvaraRadera
  2. Angående Lets Dance så är det ett lika infantilt program som Robinson, Melodifestivalen, Idol mm. Heléne är intresserad av dans så hon tittar på det, men det är fördummande, dumdum-tv som det mesta numer. ett tips, kolla på Vetenskapskanalen - stryk allt annat förutom möjligen nyhetskanalerna och uppdrag granskning på svt.

    SvaraRadera
  3. Anders (eller vad du heter): Nej Thåis är nog inte stolt över det. Han gjorde det enbart för pengarna sägs det. Inlägget handlade om riktig film, du kanske missade poängen?
    Tomas: Tack för tipset. Ska kolla in Vetenskapskanalen.

    SvaraRadera