måndag 21 mars 2011

En helkväll med Bo Kasper

Så där, det är rätt skönt med rehab ändå.
Inget annat än bok (Pagninikontraktet), tv, nätet, gitarren.
Bara 28 dagar kvar nu. 2 är redan avklarade. Går fint det här.
---------------------------------
Festade en natt med Bo, sångaren i Bo Kaspers Orkester på 90-talet.
Bo Kaspers hade ännu inte slagit igenom så sångaren var DJ på ett ställe som hette Saigon på Tegnergatan. Där spelade jag med Tequila Girls och Bo tog hand om oss, gav oss mat, ropade på oss när det var stagetime. Han kan inte tjänat många kronor på det jobbet...
Efteråt blev det ut på stan och ett ställe som hade öppet till 05 på den tiden var Rogers.
Där vinglade jag in efter en natt på Cafe Opera.
Sångaren i Bo Kaspers satt där med keybordisten i William, tjejbandet från Göteborg. Hon hade också varit på giget.
Lite dimmigt blev det ju så sent i gryningen.
Jag minns att Bo Sundström letade efter en pingispartner och han försökte få mig till det. Han propsade på att hyra ett pingisbord så vi kunde spela.
Rogers stängde och Bo och jag skildes åt som bästa fyllevänner. Jag for iväg med keyboardisten i William till hennes hotellrum men det är en annan historia...
Varje gång jag ser eller hör Bo Kaspers Orkester sedan dess, så minns jag den natten med sångaren.
Those were the days...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar