lördag 26 mars 2011

Filmen "Black swan"

Mer elände. 15-årsgräns och dottern ville se den som är 14. Fullsatt på Filmstaden Hötorget.
Och vad får min 14-åriga dotter se:
Två unga tjejer ha sex med varandra ingående filmat.
Samma tjejer ta knarkpiller och supa.
50-årig man förföra en ung tjej under dans.
Ett mord med en spegelskärva.

Nja, om det var en lämplig film för min dotter kan jag verkligen inte påstå.
--------------------------------------------------
Recension:
Bra gjort på alla fronter. Portman fick en Oscar för huvudrollen. Så vad handlade den om?
Onödigt att vara perfektionist, det tär på kropp och själ. Lev livet istället för att satsa allt på ett kort.
Vill du nå toppen - var beredd på att få ovänner.
Satsar man allt på ett kort får man offra andra saker.
Måste man nå det perfekta kan det sluta med döden.
Typ så.
Berörde mig inte så mycket. Jag satsade allt på musiken och böckerna. Och ja, mina förhållanden tog den smällen, så sant så sant.
Men med facit i hand borde jag gjort tvärtom:)

Sensmoral: Black Swan är inte bra för en 14-åring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar