söndag 27 mars 2011

Mot Italien igen!

Besökte Rimini och Venedig 1984. Bengus var med, min käre gitarrist och LS och GS. Märkligt nog träffade vi Fido där som gick i vårt gymnasium. Underbara 2 veckor efter gymnasiet.

Nu åker jag till Milano första veckan i maj. Fotbollen håller hårt på söndagar i Italien. Så seriematcher med Milan och Inter missas.
Finns en teoretisk chans att Inter spöar Schalke 04 i CL kvartsfinalen och spelar semi då jag är där.
Kommer sitta klistrad 5 och 13 april då Inter spelar sina CL matcher.

Åka ensam?
Ja det är enklast. Mina egna parametrar är oerhört komplicerade med barnhelger, arbetstider, löner. Så först löser jag datum åt mig själv, letar rutter, priser som passar.
Att efter det, sen ringa en kompis och få loss honom/henne exakt samma datum, verkar jävligt bökigt.
På det här viset är resan och hotell bokad på några timmar bara.
Startklar liksom.
Och mina singelvänner är torrlagda dessutom och det blir lite snett.
Att få sitta på en trattoria i maj med en skaldjurspasta och ett glas rött med hela kvällen framför sig ser jag fram emot.
Att då ha en torrlagd vän med vatten i glaset hela resan, skulle kännas lite....hämmande av livsglädje!

Ciao folks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar