lördag 5 mars 2011

Hammarby legend på besök

Jag har känt Hammarbys lagkapten och senare Norgeproffs Johan Hammarström sedan jag var typ tonåring. Anledningen är att vi båda spelade i IFK Stockholm som juniorer ute i Vårberg.

Johan Hammarström gick till mitt favvolag Hammarby IF och jag blev övertalad av Teddy att börja i DIF.
Johan gav mig sen friplåtar till Söderstadion i flera år.

Det föll sig sedan att Johan var god vän med GS som var LS lillebror. Och GS och Johan var fantastiska songwriters så jag började spela bas med duon.
Ingen av dom satsade eftersom Johan spelade i Allsvenskan och GS ville göra statsvetarkarriär hellre än tjata på skivbolag.
Deras låtar höll hög klass och dom kunde alla Simon&Garfunkel utantill.

Johan bor nu i Norge och vi hade inte setts på flera år.
Vi spelade lite, tog lite vin, gick och åt på kinakrog.
Så otroligt många minnen vi delade från alla år på 80-90-talet.
Kul att se dig igen Johan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar