tisdag 15 mars 2011

Räkmacka i Japan?

Svårt att hitta ett ord ur Svenska ordboken som är synonymt.
Priviligerad?
Lyx?
Ynnest?

Jag vet inte. Låter fel. Kom med förslag.
Ni har alla hört det: Glida fram på en räkmacka.
Alla vet vad som menas...

Men med allt elände i Japan och Libyen så är det en räkmacka som jag glider fram på.
Folk avrättas, förlorar sina barn, förlorar sina hem, bilar, släktingar.
Det blir liksom FÖR tragiskt på nåt sätt.

Sätt er in själva: Plötsligt en jordbävning och din villa faller sönder och en tsunami kommer efter och sveper med din bil, dina husrester, och din partner...
Sen ska du försöka fatta läget.

---------------------------------------
Så jag sitter på Kungsholmen och bloggar och lyssnar på Beggars Banquet med Stones från 1968 och väntar på en kvinna som ska komma över och sen ska jag se Ark på Cirkus.
Det räcker med att en gruvarbetare i Kiruna sliter 8 timmar i smutsen idag för att jag ska känna av räkmackan...
Det behövs inte ens en tsunami i Japan för det.

Foto: Tom in the middle of nowhere i Bosnien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar