tisdag 29 mars 2011

Fotbollsstadion ikväll

Fick fribiljett till Sverige-Moldavien EM-kval.
Södra läktaren. En helvetes massa tonåringar som letade efter sina platsnummer.
Av 25 000 åskådare så fick jag två moldaver brevid mig, två äldre gentlemän som betraktade mig nervöst när Sverige gjorde 1-0 efter 28 min.
Zlatan var rolig att se men i första halvlek så anföll Sverige mot Norra läktaren. Målet var det ingen som fattade på Södra...
Trots mössa, vantar, vinterjacka, så bet marskölden hål på mig. Det var nämligen mina sneakers och benen som tog smällen. Satan vad kallt det var att sitta stilla i en timme i 0 grader.
Jag trodde på målfest. I första halvlek var det rätt jämnt.
Mot Moldavien!

I pausen gick jag hem.
Kylan vann.
Körde hem i en varm bil och såg andra halvlek på TV4.
Min första fotbollsmatch på 10 år.
Snart Söderstadion och Hammarby.

Men allvarligt: att sitta still i en och en halv timme.
Det är mer än jag klarar av....

Godnatt.

Lyssnar just nu: Laleh "Big City Love".

3 kommentarer:

  1. Vip bland ungdomar yeah right,fan va lame och inte se hela matchen på plats.Rör på dig lite och heja med vad är grejen.

    SvaraRadera
  2. Skrev fel, klart det inte var vip på Södra läktaren bland tonåringar, ha ha. Tack för synpunkten:)
    Jag ville heja med och se hela matchen, visst.
    Men kylan och två moldaver intill mig fällde avgörandet. Det var 0 iskalla grader...
    M v h Tom

    SvaraRadera
  3. Det är därför man ej ska gå på Råsunda och se landskamper.Roligare,festligare,mer tryck på bortakamperna!

    SvaraRadera