onsdag 28 september 2011

Bortglömda band som var asbra: All that jazz

Vem minns All that jazz?
Bandet från Värmland som döpte sig efter en låt av Echo & the Bunnymen.
Okey, jag lärde känna sångaren Peter Leaf när det var tänkt att jag skulle bli deras nya basist efter att orginalbasisten hoppat av efter första albumet.
Jag hade då postat en demo med ett band som jag var med i (där Jörgen Wall spelade trummor, senare Thåström, Olle L, m.fl) och några dagar senare vaknade jag av att Peter var i luren.
Bandet jag var med i lät som All that jazz, så det var inte så konstigt att Peter gillade mina basgångar.

Nåväl, jag var i studion flera gånger medan de spelade in tvåan "Colorblind" på Katarinavägen där studio Decibel låg.
Krogrundor naturligtvis och ibland somnade jag hemma i Peters lägenhet i Aspudden. Han var den enda av medlemmarna som bodde i stan, de övriga var kvar i hemstaden Karlstad.

Den här låten är fantastisk.

Minns ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar