tisdag 27 september 2011

En solig tisdag i Toms liv

Jamen hej igen.
Har det svårt med bloggandet numera. Beror INTE på nån patetisk tidsbrist. Att man har fullt upp, är btw 2000-talets hippa trend. Vilket jävla trams!
"Fullt upp"?. Är du nån jävla träl eller?
DU bestämmer vad du ska göra. Okey, på jobbet är en sak. Tom hade t.o.m sömnproblem i aug pga "fullt upp". PÅ jobbet ja.
Jag syftar på dom som har fullt upp. Utanför jobbet.
Jag har det ibland. Men jag gör det inte till något självändamål.
Ofta beror det bara på att det blir extra mycket tennis den veckan plus en date eller nåt. Ja, då blir det fullt upp.
Den veckan ja. Men oftast frid. Frihet. Jag bestämmer.

DU styr ditt liv.
Vill du inte ha fullt upp på fritiden - nä ha inte det då!
Du är ingen slav, eller hur?

Nä, har bara svårt att hitta nya infallsvinklar i Nöjesbloggen. Skriva om privatlivet som Blondinbella och Kissie skulle ju inte funka. För lite smink, botox, shoppingrundor i mitt liv.....:)

-------------------------------------------------------------------------------------
Nog om det.

Har fått massor av tid över sedan jag beslutade att inte göra heminspelningar. Skönt.

I lördags hade vi från Vårberg återträff på fartyget Patricia.
Kan ni fatta att mina två första flickvänner från högstadiet var där!
Gina och Lena Lindström. Jisses, vad nervös jag var innan...
Plus Mia N som jag själv var svag för.
Lelle och Dana kom också och Dana har jag ju spelat med och Lelle hade jag inte sett på åratal.
Lämnade festen när det var som roligast, ty jag ville hem till sonen.
Foto: sångaren Dana och Toms bas nere till höger

------------------------------------------------------------------------------------

Fått erbjudande om Malaga. I oktober. Bo gratis i LZs lägenhet. Grustennis, bad, beach, Corona.
Låter bra bara det att Ryan Air är inte speciellt billiga om man som jag är sent ute.
Får se om jag hittar en billig biljett, just nu ligger Ryan air bokning nere.

----------------------------------------------------------------

Litteratur.
Läser en biografi av Thomas Bodström. Mannen kan skriva, helt klart. Skönt att han vågar vara kritisk mot sitt egna parti.
Men han är väl på väg ut, bott i USA ett tag och skrivit deckare istället.

--------------------------------------------------------------------

Film. Tror och hoppas att Jägarna 2 är så bra som den verkar.
Var så slut i skallen att jag tog hem ettan från piratviken.
När jag började titta så tänkte jag, vad i helvete gör Lennart Jäkhel där, han dog ju i första?
Ånej, det var ettan som jag tagit hem...

-------------------------------------------------------------------

Dags att börja resa igen. Helt klart. Köpenhamn i somras räknas inte. Men London i april med Ida var kanon!
Nu väntar antingen Malaga eller nåt annat i höst.
Fastna inte.
Älskar mitt jobb. Mina barn.
Men de ska inte kännas som fotbojor heller.

DU ÄR SÅ FRI SOM DU VILL VARA!
Kom ihåg det, kära bloggläsare...
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar