söndag 18 september 2011

Tecken i skyn

Vill bara inte fara med osanning här.
Har lagt ner min hemstudio. Har tjafsat med 2 musikprogram och bara trubbel. Allt jag skrivit och fotat kommer inte att gälla framöver angående inspelning hemma.
Kortfattat:
Gjorde demos i Reaper.
Fick låna ett berömt trumprogram av KH.
2 problem:
a) KH hade inte med sig någon produknyckel till trumprogrammet, alltså gick inte cdn att använda.
Inga trummor och hade ingen lust att köpa.
b) när sen 8 demolåtar var klara så GICK DET INTE ATT GÖRA MP3 AV DOM. Reaper hade inte den möjligheten.
Wavefiler blev det och en massa bök.
Wavefiler går inte att mail som ni vet...

Hittade istället gamla hederliga Cubase, som jag hade sparat sedan 2008. En gratisversion.
Skulle börja förra veckan.
Vad händer? Inget alls eftersom min pcs ljudkort inte synkade med Cubase och något ljud kom inte. Istället försvann allt mitt ljud under några timmar tack vare allt fifflande med att få ljud ur Cubase srx.

Sista varianten var att jag fick crackat Cubase 6 på ett usbminne av JH, som själv jobbade i det och det lät förträffligt med trumprogrammet.
När jag kom hem och klickade på de två filerna som nu skulle spela in hela TenderBeat åt mig, så kunde inte Windows öppna dom. DAA filer var det.
Åååååååhhhhhh.
Letade upp gratisprogram som kunde öppna DAA filer.
Men det gick ändå inte.

LÄR DIG TOLKA TECKEN I SKYN.
DU SKA INTE SPELA IN MUSIK HEMMA ENSAM MED EN PC!

Kände mig oerhört befriad när jag kom fram till det.

Lika bra att bli basist i ett coverband eller nåt.

Puss o kram
Hej hej
Foto: Stiff Breeze 1999 på Obaren, Sturehof, Sthlm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar