lördag 10 september 2011

Hemma hos Tom

Så här ser skivstudion ut. Bas, gitarr, sång får plats här.


Stereon! Hjärtat i lägenheten. Ca 1/20 del av skivsamlingen får plats. CDhögen på golvet är från piratviken och de skivorna är lätta att glömma bort. Därför lyfts dom fram ibland för att spelas, de med.

Pioneer cdspelare och högtalare. Amp med tuner från Sonab. Hörlurar är Sennheiser.

Var bor jag? Jag finns inte ens på Eniro, så att berätta det här vore ju idiotiskt:) Faktiskt bara Dominika P från Army of lovers, som lyckades spåra adressen. Starkt gjort. Sydvästra Kungsholmen, men det vet ni ju eftersom jag avslöjat var jag badar. Vem bryr sig?
Personligen skulle jag vilja veta hur Zlatans hus i Italien ser ut. Och Lundells gård på Österlen.
Fler är jag inte nyfikna på, ang boende.

Lyssnar just nu: Son of a Plumber. Per Gessles absoluta bästa prestation. Inte en käft brydde sig. Psykadelisk pop med 60-talsdrag och massor av vemod. Här struntade han i det hurtiga och glada som jag hatar så. Därför älskar jag Son of a plumber så hårt. Hiten var "Joanna says".

Ok måste sticka. Hej hej. 

2 kommentarer:

  1. Ratsit är ju en bra sajt för att hitta människor på annars,fast man inte är med på Eniro. Är man en äkta musik älskar så lyssnar man väl helst då på vinyl.Och den som gillar Per Gessle kan inte ha någon musiksmak eller intresse för musik så är det.

    SvaraRadera
  2. Per Gessle är en av Sveriges genom tiderna bästa kompositörer med 5 låtar som nr 1 på Billboardlistan. Vinyl körde jag med ända fram till 2009. Rätt bra jobbat eller hur? När det gäller erat hat mot Per Gessle så måste man lära sig att plocka ut det bästa karln gjort. Somliga Roxettelåtar, somliga Gyllenelåtar och som sagt Son of a plumber. Hans soloskivorär för mesiga. Gessle själv har lika bra musiksmak som Tom, han gillar Tom Petty, Beatles, Cars, John Holm, m.fl toppartister. Så är det! Släpp dina fördomar och väx upp!

    SvaraRadera