måndag 5 september 2011

Televison "4 stjärnors middag", kanal 5

Hej kära bloggläsare!

Lite tv här. Från nöjesexperten...
OM ni missade så se på Kanal 5 play! Bra.

"4 stjärnors middag".
Kanal 5 hämtade konceptet från TV4 som redan kört "Halv 8 hos mig" med en totalt okänd person som lagar mat åt andra okända, sen sätts det betyg. Här var det dock superstars!

Reflektioner från sörjan :

Arne Hegersfors - legendarisk gubbskämtare och hockeykommentator

Hade EN enda rätt som han kunde, den hade han lagat över "150 ggr" påstod han utan att skämmas... När han lagade såsen till kycklingen mådde jag illa.
Arne hällde i massor av smör, chilisås, cocosmjölk, minst 5 kryddor, till sina kycklingfileer i stekpannan.
The old school. Blanda massor så blir det nog bra...Kocken såg förundrad ut.
Gubbattityden kom när han visade sig vara en gammaldags manschavunist... Frun (eller hustrun som alla oldtimers säger) hade städat lägenheten, och lagade all mat. Och svensk damfotboll var värdelös....Ja utom Arnes underliga chickensurprise då.

Hanna Hedlund - började på Wallmans salonger sjungande servitris, knep åt sig Martin Stenmarck, (som också började där) hennes lycka var gjord. VAD är hon känd för egentligen?

Charmig. Var inte länge sen jag såg henne på Grönans lilla scen då hon var lekledare åt barnen mellan kl 14-15 varje dag. Vet fortfarande inte vad hon ÄR? Hanna släpper inga skivor. Hon turnerar inte. Kanske är det Martin Stenmarck som drar in kosingen?
Personligen har jag svårt för kvinnor som snabbt som attan ska prata om sin pojkvän. Revirtänkande tror jag.
Kocken pratade mat med Hanna och givetvis var det MARTIN som hade gett henne receptet på marinaden. Hon t.o.m ringde Martin för att få receptet till hans marinad... Kocken var inte nådig:
"Så pinsamt att hon ringer sin snubbe när en proffskock står brevid".
Enligt rykten som går så är Hanna gärna stolt över att vara den kvinna som fångade in hunken Martin Stenmarck. Tror t.o.m hon gjort en revy om det som hette "Det är jag som hans flickvän " eller nåt liknande.

Patrik Isaksson -

Bor i Dalarna som Tom gjorde bara för ett år sen. Verkade även ha en lägenhet i Råsunda ett stenkast ifrån Toms arbetsplats. Så visst, jag kände en viss kemi. Men somliga är mesiga.
Jag tänkte mest på hur tråkigt det lät att bo med fru och 2 barn på en gård i Dalarna.
Eller så är det just det jag drömmer om?
Det LÄT bara tråkigt...

Bäst: Kocken. Verkar cool och smart och jag gillar syrliga kommentarer.

Sämst: Ensamma mamman med piercing i näsan frågar Hanna mitt under maten om hur hennes förlossning var........Och Hanna nappar och berättar......UNDER varmrätten.....

Sammanfattning: eftersom de inte fick supa till så blir det inte lika bra som hos PLURA!

PLURAS KÖK!!!!
KOM TILLBAKA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar