onsdag 8 december 2010

Det största bandet slutar!

Jag skrev häromdagen att Soundtrack of our lives var landets bästa rockband.

Men landets bästa POPband har varit Ola Salo och Ark ända sen år 2000 näg jag hörde deras debutsingel "Let your body decide" på P3 nattradio.
(Lustigt men det var där som jag hörde Hellströms debutsingel också....Tack P3 nattradio)

De lägger av för gott nästa sommar.
Deras konsert på Grönan i somras var en av de bästa konserter jag sett av ett svenskt band.
Sorgligt tycker jag.
Ark har liksom alltid skitit i coolhet. Vill dom se töntiga ut så har dom liksom bara gjort det. Givetvis har det funkat för oss publik pga av alla kanonlåtar!
Kommer att sakna grabbarna.
Ni minns väl att Nöjesbloggen hade med deras "In lust we trust" på listan över de bästa svenska albumen ever?
Klart ni minns det.

Jag kommer att se dom i vår på klubb. Kommer att se dom på arena i sommar också.

Mitt första minne av The Ark:
Z-TV hade maratonsändning av Hultsfredsfestivalen år 2000. Ark spelade på liten scen som jag själv spelade på 1994.
Plötsligt kom dom i rutan. Okända. Endast en singel hade släppts. Samtliga medlemmar i vita trikåer. Basist som såg ut som Phil Lynnot, sångare med morotsfärgat hår och som en blandning av Bowie och Freddie Mercury.
Jag tänkte i soffan: va fan e de här för pajasband från Småland?
Sen.
Sen började de spela. Ola började sjunga. De bad inte om ursäkt för sig, om man säger så.

Dagen efter skrev jag ett brev till bandet och erbjöd mig att bli deras manager.
Det gick bra för bandet ändå...

Tack för allt och nästa sommar är det över.
Farväl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar