söndag 12 december 2010

Varför är Peter Jihde så rubbad?

Det stämmer, jag är verkligen rörd över att Alex Schulman irriterar sig lika djupt som jag över Peter Jihde under Idol 2008-2010.
Ok, jag har inte sett mycket av Idol genom åren när Peter Jihde varit ledare. Men det räcker med några minuter. Man ser det snabbt. Blicken. Rörelsemönstret. Kommentarerna. Attityden.

Hursomhelst, idag kom jag kom varför Jihde verkar så mentalt störd som programledare i Idol:
HAN ANSER SIG VARA STJÄRNAN I PROGRAMMET!
ARTISTERNA SOM UPPTRÄDER ÄR HANS STATISTER!

Såå skönt att äntligen komma underfund med vad hans sjuka stil berodde på.
Äntligen behöver jag inte bry mig längre.
Så underligt bara att TV4 låter grabben hållas?

Hur länge tror ni Jay är poppis?
Minns ni förra årets vinnare?
Han sjunger i HEAT numera, har inte ens egen karriär...

8 kommentarer:

  1. Förstår inte vad alla killar/gubbar har emot Peter Jihde,,han är lite charmig.
    Jay kommer nog vara poppis han vill ju inte ens bli en produkt han vill köra sin grej och det tror jag att hans skivbolag är med på också.
    Och vad menar du att han den förra vinnaren inte har en egen karriär,han har ju haft de och nu fick han chansen att spela med i HEAT skulle de va så dåligt.Hur gick det med din karriär egentligen? Inte mycket till karriär va!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jay har ju redan varit stor artist med bandet Von Benzo så han kommer gå långt den killen Idol behövde en rocksnubbe.

    SvaraRadera
  3. Svar: a) Erik sjunger i HEAT, ja det är bra. Men han har knappast nån egen karriär va?
    Jag turnerade Europa runt utan att förnedra mig i Idol. Känns underbart!
    b) Ja du har rätt. Idol behövde en rocksnubbe som Jay. Von Benzo?? Ja dom var stora...

    SvaraRadera
  4. Du vet ju inte ens vilka Von Benzo är.Von Benzo finns fortfarande och ja dom har turnerat väldigt mycket och du tror inte att dom kommer bli mer kända nu eller dom är ju redan det.Nä du förnedra dig i Skara istället och blev bara basist och kunde inte ens fixa ett gig med Jacob Hellman och C/o om det nu är sant.

    SvaraRadera
  5. http://www.youtube.com/watch?v=s7TMUyi7shI&feature=related

    http://cdon.se/musik/von_benzo/von_benzo-4206612

    SvaraRadera
  6. Svar till Von Benzo diggare:
    Ursäkta mig, inte bara basist utan låtskrivare också. TenderBeat snart på Spottan. Du måste veta vilken blogg du läser:)
    Ja, jag förnedrade mig i Skara. Shame on me. Men det gjorde Clash också med sin Levis-reklamlåt...
    Ja, provspelningen med Jakob Hellman gick åt fanders. Jag var ung, nervös, diva, och hade inte övat ett jackshit på den otroligt svåra låten "Hon har ett sätt". Blev Persson Packs basist som tog jobbet. Jakob o jag har mötts efter detta och haft kul ihop på Mosebacke.
    Spelar du i Von Benzo själv?

    SvaraRadera
  7. Om Idol funnits på din tid hade du säkert förnedrat dig där... Med tanke på det stora egot du har!

    SvaraRadera
  8. Svar: Nej, den risken hade varit minimal. Jag är uppvuxen på Sex Pistols, Ebba Grön, Jam, Clash, Ramones, Iggy, och dom spåren gör att Idol aldrig hade blivit aktuellt:)
    Ego? Allvarligt, vad tycker du då om Peter Jihdes ego? DÄR snackar vi ego...

    SvaraRadera