lördag 11 december 2010

Lördag om ditt o datt

Popquiz med E och HW och hans bror i torsdags på Petsounds bar. Kom 7a av 23 lag. Grymt bra!
Men utan HW hade det inte gått lika bra:)
E hade en vän med sig. Jag frågade om hennes musiksmak och hon svarade "Depeche och Joy Division"....
Ja, man kan säga att hon svarade rätt om man vill ligga bra till hos mig.:)
Jag satte Silverbullit och det var jag imponerad av eftersom jag knappt hört dom men vet HUR dom låter.
------------------------------
Väntade på en film igår fredag, och zappade in IDOL finalen. Trots att jag hatar hela jippot. Men reklam var tionde minut och en överspänd lätt störd Peter Jihde och när jag till slut väntade mig ett vinnarbesked, säger den störde Jihde "Jo nu blir det nyheter och sport och väder, vi vet vinnaren vid 23", så stängde jag av skiten.
--------------------------------

Allt klart med TenderBeats album för Spotify, t.o.m Pay pal konto öppnat, men omslaget är borta! Jag hade det sparat i den gamla datorn och det är bara det formatet som godkänns. Måste leta igenom alla cdbackuper som jag har i olika lådor, eller ringa skivbolaget som gjorde omslaget.
--------------------------------

Nöje. Läste ut David Bowies exfru Angela Bowies biografi "The wild years". Hade hoppats på smaskiga anekdoter om min gud David, men icke.
Angela skrev om sitt diffusa liv bland 70-talets rockstars, Bowie var bara med i början, trots att dom var gifta i 10 år.
En skräpbok. Pladder.
Om David Bowie: Han älskade det vita pulvret mer än henne. Han var karriärsugen. han sket i henne och hängde hellre med Iggy och Jagger. Jaha.
Kanske den sämsta rockbiografi jag läst.
Nej, Marie Presleys var ännu sämre...

------------------------------------
Ska träffa S snart och hämta en bok på Stadsbiblioteket.
Missa inte "Så mycket bättre" kl 20. Avslutning!
Foto: TenderBeats omslag som jag letar efter. I rätt format alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar