torsdag 30 december 2010

Over & out: Peter Jihde från Idol

Mr Hybris Peter Jihde fick nog till slut av Nöjesbloggens kampanj mot honom. Han slutar i Idol, meddelar AB.

"Det blev för mycket, den där Tom avskydde verkligen min stil, han började redan 2009 med att klaga på min översittarstil. Kanske hade Tom rätt. Jag menar, varför skulle jag verka större stjärna än deltagarna? Jag ber om ursäkt till svenska folket. Till Nöjesbloggen vill jag säga att jag är ledsen över att min hybris var så gigantisk. Passar på att tacka Nöjesbloggen också eftersom det var mina chefer på TV 4 som råkade läsa bloggen och tog in mig på några tuffa samtal och ifrågasatte varför jag höll på som jag gjorde.
Nu ska jag tillbaka till sporten och kommer att börja på lokalradion i Simrishamn. Första uppdraget blir tydligen att referera ett derby i bowling därnere. Tydligen har Simrishamn ett bra bowlingslag för tillfället. Musikbranschen var inget för mig, jag avskydde låtarna i varje Idolavsnitt..."

2 kommentarer:

  1. En del ironi där. Kände inte till att det fanns en kampanj mot Jidhe, men Idol skulle kunna bli ett rätt hyggligt program och första steget vore att göra sig av med Jidhe. Sedan med juryn...

    SvaraRadera
  2. Rätt. Han har avgått, läs AB. "Ville sluta när det som var som bäst"................sa han.

    SvaraRadera