tisdag 21 december 2010

I DONT LIKE MONDAYS

En måndag där ni ser på fotot från i måndagsmorse hur den framlevts...

Började dagen med att köra ut bilen till Alvik, ja det kostar 15 kr/tim inne i stan och boendeparkering orkar jag inte skaffa (kostar 700 spänn) eftersom jag står gratis ute i Tyresö. Men nu semester, så det är bara att flytta bilen. Körde runt Alvik några varv tills jag fann en plats bakom Statoil som var LAGLIG!
Dvs inga förbannade "Förbud att parkera" skyltar. Ni bilägare vet hur man hatar dom, eller hur?
Man ser parkeringsplatser längs en öde gata ute i Alvik, men ändå har någon idiot bestämt att "DET SKA VARA FÖRBJUDET ATT PARKERA DÄR. VARFÖR VET INGEN! MEN DET SKA JÄVLAS!"

-----------------------------------------------------
Trots en värdelös dag i stora drag - ja det brukar bakisdagar vara - så gynnades jag av att ringa min biologiska far idag. Vi brukar träffas 2,3 ggr per år. Jag träffade honom första gången när jag var 26 år.
Hur det kändes kan ni ju fantisera om...
Strange eller....
Nåväl, han är över 70 nu och öppnade med att säga "Jomen jag sätter in xxxxx kr, så du har lite att spendera på lägenheten och så".
Jag bjöd in honom på jullunch som vanligt.

Trots allt en bra dag, men den började tveksamt...
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar