torsdag 30 december 2010

Sista veckan på året

Haft semester sen 16 dec. Sonen kom i julas och han tränar skate varje dag. Först 6 timmar i Stockholms skatepark där han har årskort. Sen drar han och några vänner till olika bilgarage och tränar vidare. Ibland kommer väktare och slänger ut dom.
Sonen har helt tappat intresset för tvn. Bara nätet med FB, msn, you tube. Så den nya LCD tvn får jag se själv på.

Varit en del tennis denna vecka, 3 dagar. Som slutade i katastrof, jag degraderades till div 4 efter att ha förlorat mot den spelare som annars skulle ha åkt ur serien.
Efter matchen var jag i chocktillstånd och åkte raka vägen till glasbanken....
Har ju aldrig åkt ur en serie - bara avancerat.
Kommer att skaffa mig en tränare nu, det här går ju inte.
Tränade idag på Kungliga och numera piskar även LZ upp mig, han vann träningskampen med 6-4, 6-4.
Eftersom jag var bättre än honom när vi började brukar jag alltid tacka för matchen med att säga nåt i stil med: "Bra jobbat, du slog mig, inte många som lyckas med det".
Sånt är jättekul och enda orsaken till att jag kan säga så är att jag spelat i div 3 och han harvar i div 5 pga dåliga tävlingsnerver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar